טור בית יוסף המנוקד

טור בית יוסף המנוקד

הנני מציג בפניכם בס"ד את הספר החדש "טור בית יוסף המנוקד" הלכות שבת (לינק לפלייר עם עמוד לדוגמה). כזה עוד לא היה!
רבי יוסף קארו, רבן של כל ישראל, הקדיש את חייו לכתוב חיבור שיעלה הלכה פסוקה מתוך ים התלמוד. זכה מרן וחיבורו "בית יוסף" הפך לחוליה המקשרת בין התלמוד ובין ההלכה הפסוקה. עד היום, כמעט 500 שנה אחרי, אין רב בארצנו הקדושה ובעולם כולו שנסמך להוראה מבלי שלמד היטב את הספר "בית יוסף".

למה צריך טור בית יוסף מנוקד בכלל?

הדמיהא. פעמים רבות כאשר קוראים ברצף את דברי הבית יוסף, לא עוצרים במקום הנכון, וזמן יקר מתבזבז מכך, ולפעמים אף מעלים מסקנות לא נכונות מדברי רבותינו. לפעמים גם קוראים חָלָב כחֵלֶב, אוּר כאוֹר וכיוצא בזה. לכן גם הטור וגם הבית יוסף מנוקדים ומפוסקים פיסוק מלא.
ב. כאשר הבית יוסף מביא את דברי הגמרא או ראשון, פעמים שהוא כותב "עד כאן לשונו" ופעמים שאינו כותב. מלבד זאת, אף הראשון המובא מביא לפעמים דברי ראשון שלפניו ולפעמים כותב "עד כאן לשונו". הלומד מתעכב להבין דברי מי הם, ולפעמים נשאר בתיקו. לכן מובאות הגמרא והראשונים שבתוך הבית יוסף מודגשים. במקום שראשון הביא דברי ראשון אחר, ציינתי את דברי הפנימי בגרשיים.
ג. מראי המקומות מובאים מתחת לבית יוסף ולא בסוגריים בתוכו, כדי להקל על קריאה רצופה שמביאה להבנה.
ד. במקומות שבהם הבית יוסף מביא דברי ספר אחר ומשמיט מילים או משפטים בעלי משמעות, סומנו שלוש נקודות.
ה. בנוסף, במשך השנים גיליתי שעל קהל לומדי הבית יוסף נמנים לא רק תלמידי חכמים גדולים ובעלי נסיון רב בלימוד גמרא וספרי קודש, כי אם גם אנשים שלא הורגלו לקרוא בכתב רש"י. לאדם שנתקל בכתב רש"י רק בשלב מאוחר בחייו, קשה מאד לקרוא ספרים המודפסים בכתב כזה. אולם ישנם רבים המשתוקקים לדעת מה דיבר ה', "דבר ה' זו הלכה". לכן הבית יוסף בכתב מרובע ולא בכתב רש"י.

ניתן להזמין במוקדי המכירה:

אשדוד: 0504113151

בית שמש: 0583289635

אלעד: 0533177730

צפת: 0583228404

שאר הארץ: 0556751110

416 עמ', כריכה קשה. כולל סימנים רמב-שדמ. מחיר: 100₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *